Stångby Loppis 2020 – förändringar m.a. av coronasmittan

31 mars, 2020 av Edvin Dribe

Med anledning av den stundande coronasmittan fattade kårstyrelsen den 30 mars 2020 beslut om att ställa in Stångby Loppis enligt den plan för genomförande som gällde. Kårstyrelsen och planeringsorganisationen var överens om att loppmarknaden inte skulle gå att genomföra som vanligt och att ett alternativ eventuellt kommer lanseras, dock först senare under året.

Med andra ord sker det ingen loppmarknad den 2-3 maj 2020, vilket tidigare planerats.

Vi tycker det är jättesynd; både för alla er som brukar komma och fynda och för oss, som eventuellt förlorar en viktig inkomstkälla för vår verksamhet. Kårstyrelsen och loppiskommittén prioriterar våra medlemmars och funktionärers hälsa högt och vill inte heller motarbeta de smittskyddsåtgärder som vidtas på samtliga håll i landet.

MEN vi planerar genomföra en loppmarknad i alternativ form som kommer hållas den 5-6 september. SAVE THE DATE och håll utkik efter mer information längre fram!

Styrelsen och kommittén arbetar just nu för att planera detta arrangemang och anpassa det efter rådande situation. Vi hoppas att vi kan resa oss ur den kris som nu stundar och att det faktiskt genomförs en loppis även i år.

NOTERA att loppislämnardagen den 18 april planeras genomföras som vanligt. Har du tid över nu när arbete, skola och fritidsaktiviteter sker hemifrån i större utsträckning – ta ett ryck i garderoberna och i garaget så kan vi se till att dina prylar får nytt liv och gör nytta på samma gång. Behöver du hjälp med transport kommer vi gärna och hämtar – skicka ett mail till stangbyloppis@torn.scout.se så återkommer vi.