Hos Spårarna får du lära dig mer om vad scouting innebär, hur man tar hand om sig själv och varandra och ha kul med dina kompisar.

Som spårarscout lär vi oss mycket hela tiden. Det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Spårarscout är du oftast om du går i årskurs 2 eller 3. Även om vissa varit bäverscouter innan är alla väldigt välkomna.

Mötestider

Vi har två avdelningar som båda har möten 1800-1930 på måndagar, som regel på Axelgård.

E-post till ledarna sparare@torn.scout.se

Vill du börja hos oss?

Är du sugen på att bli en del av vår scoutkår – antingen som ideellt engagerad eller medlem – fyll i formuläret här så hör vi av oss.