Är du ny och vill du börja i scouterna? Välkommen i skogen, i leken, vid elden och mycket mer. Beroende på åldersgrupp har vi olika mötesdagar – läs under fliken Våra Avdelningar

Anmälan

Anmäl dig på mail till info@torn.scout.se. I anmälan skall du uppge namn, personnummer, adress och telefon, e-postadress, målsman. Använd gärna anmälningsblankett, eller lämna motsvarande uppgifter direkt i mailet. Anmälan Torns scoutkår vers 2013.docx

Bekräftelse på anmälan

När du anmält dig får du en bekräftelse på vilken grupp du kommit med i. (Eller vilken plats i en ev kö du har.) Med bekräftelsen kommer också datumen för första mötet.

Medlemsavgift i Torn

Medlemsavgiften i scoutkåren består av tre delar; till nationell nivå, till distriktet och till kåren. Totalt är avgiften 185 kr / termin, och det kommer en terminsfaktura från scoutkansliet i Stockholm cirka en månad in på terminen.

Det är viktigt att faktura betalas omgående, dels för att det även ingår en medlemsförsäkring (läs mer nedan) då man deltar i våra aktiviteter, och dels för att kunna definieras som medlem i scoutkåren och därmed kan ingå i ekonomiska bidragsansökningar till kommun och andra som kåren gör.

Vuxen och intresserad?

Vi behöver naturligtvis fler vuxna som är intresserade av scouting och friluftsliv, och som vill veta mer om hur det är att vara scoutledare. Fler ledare betyder att vi kan ge fler barn möjligheter att vara med i Scouterna. Kontakta oss, så berättar vi mer om vår verksamhet.