Axelgård – vår scoutgård

Vår scoutgård är en gammal fyrlängad gård, Axelgård, i Vallkärra.
Under nästan alla veckans dagar är scoutgården fylld av scoutaktiviteter.

Vi har en fin trädgård med lägerbålsplats och två vindskydd med tillhörande eldplats.
Vår trädgård har en stor gräsmatta utmärkt för lek och tomten ramas in av häckplantering och nordiska trädsorter.
Längs östra kanten av tomten rinner Vallkärrabäcken och inbjuder till härliga vattenlekar.

Om Axelgård

Axelgård är en gammal fyrlängad bondgård där vi i scoutkåren har vår verksamhet i det gamla boningshuset
samt i en av de gamla logelängorna, där vi inrett en stor samlingslokal.
På Axelgård är det är inte enbart vi scouter som har verksamhet, utan vi delar gården med Torns Ryttarförening som har sin verksamhet i stallet och logen.
Vi hyr också ut våra lokaler till Torns folkdanslag som har sin verksamhet i den stora samlingslokalen.
Även Vallkärra–Torns hembygdsförening har en del av sin verksamhet på Axelgård. Föreningen har också ansvar för Vallkärra museum,
som är inrymt i förrådsbyggnaden intill Axelgård.

Under lördagar hyr vi ut lokalerna till framförallt bröllopsfester samt 50- och 60-års kalas. Vi hyr inte ut Axelgård till studentsittningar eller motsvarande. Maximalt antal gäster i lokalen är 100 personer.

Vi välkomnar också scouter att hyra för scoutarrangemang/utbildning (någon möjlighet att sova i lokalerna finns inte).

Boka Axelgård för fest/konferens/scoutarrangemang

Är du intresserad av att boka Axelgård?
Så här kommer du i kontakt med oss för bokning:
E-postadress för bokning och förfrågan: axelgard@torn.scout.se