Sedan 1955 bedriver vi scoutverksamhet i Vallkärra utanför Lund. Vår verksamhet välkomnar alla och erbjuder aktivitet från 6 års ålder och livet ut. Vi håller vanligtvis till på Axelgård, där vi har våra veckomöten, men är självklart också ute på andra platser och upptäcker världen.

Inom Scouting får man inte bara lära sig att elda och välja en bra lägerplats; man får framför allt lära sig att ta ansvar, ta hand om varandra och ta del av en god gemenskap. Scouting stannar inte heller på kåren. Vi åker på läger med andra kårer där vi lär känna nya scoutkompisar och är en del av en global rörelse som samlar drygt 50 miljoner aktiva medlemmar.

Inom Torns Scoutkår har vi förutom de vanliga avdelningsmötena ett par tillfällen då alla medlemmar samlas. I maj ordnar vi en stor loppmarknad i Stångby, under vår och/eller sommar försöker vi åka på ett större läger eller scoutarrangemang, i oktober har vi en egen kårhelg och mot slutet av året ordnar vi en julloppis.

Är du sugen på att bli en del av vår scoutkår – antingen som ideellt engagerad eller som medlem – fyll i formuläret här så hör vi av oss!