Inbjudan till S:t George-firande

26 mars, 2023 av Edvin Dribe

St George 2023

Pirat-Olympiaden

Den ökände sjörövaren Beata Pirat (kallad BP av sina vänner) har gått bort. Efter sig lämnar hon en hel uppsjö av skatter som ska fördelas mellan havets pirater (dvs ni). Men för att avgöra vem som får vilken skatt så har hon i sitt testamente angett att ni måste tävla om dem i en Pirat-Olympiad!

Beata var en klurig pirat, så alla era kunskaper kommer sättas på prov, det kan dock vara all ide att i ryggsäcken ha med de mest vanliga finurlighets (scout) sakerna ni kan tänka er.

Olympiaden går av stapeln:
När: 23 april, kl 9.30-15.00
Var: Axelgård
Hur: med ett glatt humör

Under dagen kommer vi bjuda på lunch, så glöm inte dina matsaker (kåsa, bestick, mattråg och diskhandduk)  och sittunderlag.

Anmälan senast den 12 april via denna länk: https://forms.gle/Xa4LvsxLYQar7tUD8 och betala in 60:- till kårens BG 5393-3024, märk med StGeorg samt scoutens för- och efternamn.

Vid frågor kontakta er avdelning.

Inbjudan St George 23 i PDF