Information med anledningen av coronaviruset

11 maj, 2020 av Edvin Dribe

Texten uppdaterades 2020-10-27

Folkhälsomyndigheten, tillsammans med Region Skåne, har skärpt regler och instruktioner till alla skåningar tisdagen den 27 oktober 2020. Det påverkar naturligtvis även vår verksamhet inom scouterna.

Främst gäller att alltid följa de aktuella instruktioner som Folkhälsomyndigheten ger och eventuella lokala restriktioner som gäller i Skåne.

Scoutkåren ser ett mervärde om vi kan fullfölja de aktiviteter som har planerats, men vi måste samtidigt vara rädda om både scouter och ledare som deltar. En viktig punkt är att om scouten, ledaren eller någon i deras familjer, inte är helt friska; har coronasymtom, förkylning eller annan sjukdom, att då stanna hemma från mötet.

Informationsbrev_20201027

Texten uppdaterades 2020-05-12 med nya besked från kårstyrelsen.

Coronavirusets påverkan har nog inte undgått någon, allra minst scoutkåren som nu i två månader hållt öppet med anpassad verksamhet. Vi följer situationen noggrant och värnar alltid om våra medlemmars hälsa och välmående när vi planerar vår verksamhet.

För dig som är intresserad finns mer information och en mer helhetlig lägesbild i bifogad fil.

Scouthälsningar,

Torns Scoutkårs Styrelse